52 1 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


Colombian Journal of Anestesiology

 ISSN 0120-3347 ISSN 2256-2087

DIAZ-GUIO, Diego Andrés et al. Artificial intelligence, applications and challenges in simulation-based education. []. , 52, 1, 5.   22--2023. ISSN 0120-3347.  https://doi.org/10.5554/22562087.e1085.

^a

The rapid advancement of Artificial Intelligence (AI) has taken the world by "surprise" due to the lack of regulation over this technological innovation which, while promising application opportunities in different fields of knowledge, including education, simultaneously generates concern, rejection and even fear.

In the field of Health Sciences Education, clinical simulation has transformed educational practice; however, its formal insertion is still heterogeneous, and we are now facing a new technological revolution where AI has the potential to transform the way we conceive its application.

^len^a

El rápido avance de la inteligencia artificial (IA) ha tomado al mundo por "sorpresa" debido a la falta de regulación sobre esta innovación tecnológica, que si bien promete oportunidades de aplicación en diferentes campos del conocimiento, incluido el educativo, también genera preocupación e incluso miedo y rechazo.

En el campo de la Educación en Ciencias de la Salud la Simulación Clínica ha transformado la práctica educativa; sin embargo, aún es heterogénea su inserción formal, y ahora nos enfrentamos a una nueva revolución tecnológica, en la que las IA tienen el potencial de transformar la manera en que concebimos su aplicación.

^les

: .

        · | |     · | |     · ( pdf ) | ( pdf )