22 1 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


How

 ISSN 0120-5927

GONZALEZ MIY, Darlene    HERRERA DIAZ, Luz Edith. Tracking the Path of Communities of Inquiry in TEFL: A Literature Review. []. , 22, 1, pp.80-94. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.22.1.83.

^len^aThe community of inquiry is a techno-pedagogical framework that has gathered significant attention in online education research. It has been implemented in diverse disciplines, (foreign) language learning being one of particular interest for the authors of this paper. Due to the dynamics proposed by the framework, it appears as a practical and relevant option to generate a successful learning experience for English as a Second or Foreign Language learners. Therefore, this article provides a brief description of the model, its theoretical foundation, its applications and potential uses in the area of language learning in online environments.^les^aLa comunidad de indagación es un modelo tecno-pedagógico que ha llamado la atención en la investigación relativa a la educación a distancia y el e-learning. Se ha implementado en diversas disciplinas, siendo el aprendizaje de lenguas una de particular interés para las autoras del presente documento. Debido a las dinámicas que propone este modelo, se presenta como una opción práctica y relevante para generar una experiencia de aprendizaje exitosa entre los estudiantes de inglés como segunda lengua o como lengua extranjera. Por esta razón, el presente artículo ofrece una breve descripción del modelo, sus fundamentos teóricos, implementaciones y potenciales usos en el área de aprendizaje de idiomas en ambientes en línea.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License