25 2 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


How

 ISSN 0120-5927

NOVOZHENINA, Alexandra    LOPEZ PINZON, Margarita M.. Impact of a Professional Development Program on EFL Teachers’ Performance. []. , 25, 2, pp.113-128. ISSN 0120-5927.  https://doi.org/10.19183/how.25.2.406.

^a

This article gives an account of a project aimed at improving the teaching practice and self-reflection of English as a foreign language teachers in Manizales (Colombia) by means of a professional development program. At the initial stage, surveys, class observations, and documentary analysis allowed the researchers to identify teachers’ professional needs, as well as the areas that needed improvement. During the action stage, class observations, informal chats, and a survey were used in order to reveal the impact of the professional development program. Findings demonstrated that although the program initiated some slight changes in teachers’ performance and reflection, it still left space for more training and improvement.

^len^a

Este artículo trata sobre un proyecto que tuvo como objetivo mejorar la enseñanza y reflexión de profesores de inglés en Manizales (Colombia) por medio de un programa de desarrollo profesional. Durante la etapa diagnostica se realizaron encuestas, observaciones de clase y análisis documental, que permitieron identificar las necesidades profesionales de los docentes y sus áreas a mejorar. Durante la etapa de acción, se implementaron observaciones de clase, charlas informales y una encuesta con el propósito de medir el impacto del programa de desarrollo profesional. Los hallazgos mostraron que, aunque el programa conllevó a unos cambios leves en el desempeño y reflexión de los docentes, todavía quedaron varios aspectos por mejorar.

^les

: .

        · | |     · |     · ( pdf )