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Estudios de Filosofía

 ISSN 0121-3628

RAMOS DOS REIS, Róbson. Ways of being and expressivity. []. , 61, pp.11-33. ISSN 0121-3628.  https://doi.org/10.17533/udea.ef.n61a03.

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In this paper, I present a hermeneutic version of ontological pluralism, addressing the question of the discursive articulation of ways of being. The first section presents the notion of a pluralism of ways of being as a restriction of an ontological monism. The second section puts forward a criticism of Kris McDaniel’s proposal of understanding ways of being as kinds of quantifiers. The third section analyses the notion of ways of being as a modal concept, explaining ways of being as internal possibilities endowed with a normative force regarding the identity-conditions of entities. The fourth one is a statement about the need of developing a pluralist account of the propositional reference to entities based on ontological pluralism. The fifth section deals with the issue of the discursive articulation of ways of being. The two last sections present a hypothesis concerning a semantic condition for an adequate articulation of ways of being. I argue for a kind of finitude-sensitivity in the semantics of the discursive articulation of internal possibilities, which implies the requirement of developing a hermeneutic notion of silence that may properly work in the discursive articulation of ways of being.

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En este artículo, presento una versión hermenéutica del pluralismo ontológico, abordando la cuestión de la articulación discursiva de los modos de ser. La primera sección presenta la noción de un pluralismo de modos de ser como una restricción de un monismo ontológico. La segunda sección presenta una crítica a la propuesta de Kris McDaniel de entender los modos de ser como tipos de cuantificadores. La tercera sección analiza la noción de modos de ser como un concepto modal, explicando los modos de ser como posibilidades internas dotadas de fuerza normativa con respecto a las condiciones de identidad de los entes. La cuarta sección es una declaración sobre la necesidad de desarrollar una explicación pluralista de la referencia proposicional a entes basada en el pluralismo ontológico. La quinta sección trata el tema de la articulación discursiva de los modos de ser. Las dos últimas secciones presentan una hipótesis sobre una condición semántica para una adecuada articulación de los modos de ser. Abogo por un tipo de sensibilidad a la finitud en la semántica de la articulación discursiva de las posibilidades internas, lo que implica el requisito de desarrollar una noción hermenéutica de silencio que pueda funcionar en la articulación discursiva de los modos de ser.

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