21 42 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


Innovar

 ISSN 0121-5051

PARASURAMAN, A. Some reflections on my career, publishing, and contributing significantly to a field: cómo publicar y contribuir de modo significativo en un campo del conocimiento. []. , 21, 42, pp.5-16. ISSN 0121-5051.

^len^aIn this article the author provides an overview and a retrospective analysis of his over three-decade-long academic career and the evolution of his research during the course of that career. Within the broad overview and analysis of his career, he singles out and elaborates on his fifteen-year collaborative research on service quality (with colleagues Valarie Zeithaml and Len Berry), in order to illustrate the nature of a programmatic research stream on an important topic and the significant impact that such a research stream can have on a discipline's knowledge base and practice. The author also derives a number of personal lessons from his reflections about his career and research, and discusses the implications of those lessons for researchers. He concludes the article with some general observations and recommendations about making significant contributions to a field.^les^aEn el presente artículo, el autor ofrece una perspectiva general de sus más de tres décadas de trayectoria académica y hace un análisis retrospectivo de su evolución como investigador. Siguiendo esa perspectiva y bajo un análisis amplio, el autor reseña sus 15 años de investigación colaborativa sobre la calidad del servicio (con sus colegas Valarie Zeithaml y Len Berry), con el fin de ilustrar la naturaleza de una corriente de investigación programática sobre un tema importante y el impacto significativo que esa forma de investigar puede tener en la base y en la práctica del conocimiento de una disciplina. El autor también menciona un número de experiencias personales que surgen de la reflexión sobre su carrera como investigador, y discute las repercusiones que estas experiencias podrían tener para otros investigadores. El artículo concluye con algunas observaciones y recomendaciones generales sobre cómo se puede contribuir significativamente a un campo del conocimiento.^lfr^aDans cet article, l'auteur offre une perspective générale de son parcours académique de plus de trois décades et réalise une analyse rétrospective de son évolution en tant que chercheur. Dans cette perspective et par une profonde analyse, il décrit 15 ans de recherche en collaboration (avec ses collègues Valarie Zeithaml et Len Berry) sur la qualité de service, afin d'illustrer l'essence d'un courant d'investigation programmatique sur un thème important et l'impact significatif de ce genre de recherche sur le fondement et l'exercice de la connaissance d'un discipline. L'auteur mentionne également plusieurs expériences personnelles surgissant de la réflexion sur sa carrière de chercheur et les répercussions que ces expériences pourraient avoir pour d'autres chercheurs. En conclusion, il effectue quelques observations et recommandations générales concernant la manière de contribuer de façon significative dans un domaine de connaissance^lpt^aNo presente artigo, o autor oferece uma perspectiva geral de suas mais de três décadas de trajetória acadêmica e faz uma análise retrospectiva de sua evolução como pesquisador. Seguindo essa perspectiva e sob uma análise ampla, o autor faz uma resenha de seus 15 anos de pesquisa colaborativa sobre a qualidade do serviço (com seus colegas Valarie Zeithaml e Len Berry), com o objetivo de ilustrar a natureza de uma corrente de pesquisa programática sobre um tema importante e o impacto significativo que essa forma de pesquisar pode ter na base e na prática do conhecimento de uma disciplina. O autor também menciona experiências pessoais que surgem da reflexão sobre sua carreira como pesquisador, e discute as repercussões que estas experiências poderiam ter para outros pesquisadores. O artigo é concluído com algumas observações e recomendações gerais sobre como se pode contribuir significativamente a um campo do conhecimento.

: .

        · | | | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License