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Innovar

 ISSN 0121-5051

CASTRO, Ignacio; GALAN, José Luis    BRAVO, Saulo. Entrepreneurship and Social Capital: Evidence from a Colombian Business Incubator. []. , 24, spe, pp.91-100. ISSN 0121-5051.  https://doi.org/10.15446/innovar.v24n1spe.47554.

^len^aThis paper contributes to the important body of research on entrepreneurship and social capital. Most previous work on social capital and business incubators has analyzed how the structure of personal networks (measured by network size or density) and their quality (measured by tie strength) influence venture performance. However, few studies have focused on the mobilization of partners' resources. This paper analyses how these three dimensions of social capital -defined in this article as the structural dimension, the relational dimension and the resource dimension- are closely linked to the three types of interactions in a business incubator: networking, counseling and resourcing. An Ordinary Least Squares regression was applied to a sample made up of incubating firms in Colombia. Results from the data analysis show that resourcing interactions constitute the most significant aspect of business incubators for entrepreneurs.^les^aEste artículo contribuye a la literatura sobre emprendimiento y capital social. La mayor parte de los trabajos previos sobre capital social e incubadoras empresariales han analizado cómo la estructura de las redes personales (medida por tamaño o densidad de la red) y su calidad (medida por la fortaleza de los lazos) influencian el desempeño emprendedor. Sin embargo, pocos estudios se han enfocado en la movilización de los recursos de los socios. Este artículo analiza cómo estas tres dimensiones del capital social -definidas en este artículo como la dimensión estructural, la dimensión relacional y la dimensión de recursos- están vinculadas con los tres tipos de interacciones que existen en una incubadora empresarial: la creación de redes, el asesoramiento y la obtención de recursos. Se aplicó una regresión de mínimos cuadrados ordinarios a una muestra constituida por empresas colombianas en incubación. Los resultados del análisis de datos muestran que las interacciones para la obtención de recursos constituyen el aspecto más significativo de las incubadoras empresariales para los empresarios.^lfr^aCet article s'inscrit dans l'important corps de recherche sur l'en-trepreneuriat et le capital social. La plupart des precedents travaux sur le capital social et les incubateurs d'entreprises ont analyse la manière dont la structure des réseaux personnels (mesures par taille ou la densité du reseau) et leur qualite mesuree par la force de leurs liens) influent sur le resultat de l'entreprise. Cependant, peu d'etudes se sont centrees sur la mobilisation des ressources des associes. Cet article analyse la manière dont ces trois dimensions du capital social -definies dans cet article comme la structurelle, la relationnelle et celle des ressources- sont impliquees de près avec les trois types d'interactions qui existent dans un incubateur d'entre-prise: creation de réseaux, conseil et obtention de ressources. Une regression des moindres carres ordinaires (MCO) a ete appliquee à un echantillon d'entreprises colombiennes en incubation. Les resultats de l'analyse des donnees montrent que les interactions pour obtenir des ressources constituent l'aspect le plus significatif des incubateurs d'entreprises pour les entrepreneurs.^lpt^aEste artigo contribui para o importante corpo de pesquisa sobre empreendedorismo e capital social. A maioria dos trabalhos anteriores sobre capital social e incubadoras empresariais têm analisado como a estrutura das redes pessoais (medida por tamanho ou densidade da rede) e sua qualidade (medida pela fortaleza dos laços) influem no desempenho empreendedor. No entanto, poucos estudos têm se focado na mobilização dos recursos dos sócios. Este artigo analisa como estas três dimensões do capital social -definidas neste artigo como a estrutural, a relacional e a de recursos - se vinculam de perto com os três tipos de interações que existem em uma incubadora empresarial: Criação de redes, assessoria e obtenção de recursos. Foi aplicada uma regressão de mínimos quadrados ordinários a uma amostra constituída por empresas colombianas em incubação. Os resultados da análise de dados mostram que as interações para obter recursos constituem o aspecto mais significativo das incubadoras empresariais para os empresários.

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