18 2 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

 ISSN 0123-3432

ESPITIA, Martha Isabel    CRUZ CORZO, Carolina. PEER-FEEDBACK AND ONLINE INTERACTION: A CASE STUDY. []. , 18, 2, pp.131-151. ISSN 0123-3432.

^len^aThe implementation of information and communication technologies (ICTs) in the English as a Foreign Language (EFL) classroom has led to different practices and types of interaction. Online interaction allows teachers and students to use the target language beyond the classroom and provides students with more time to be exposed to and use the language. This case study aimed at understanding how a group of twelve students at Universidad de la Sabana, who participated in online forums as part of the requirements of a blended EFL course, interacted online to provide peer-feedback on written compositions. It also analyzed how online interaction was undertaken when using online forums. Findings suggest that participants raised awareness about the relevance of editing to avoid possible language problems by reviewing their peers' products and that the implementation of online peer feedback as an assessment strategy reveals students' beliefs towards language assessment.^les^aEl uso de tecnologías para la información y la comunicación (TICs) en el campo de enseñanza del inglés como lengua extranjera ha traído diferentes prácticas y tipos de interacción. La interacción en línea permite que estudiantes y docentes utilicen la lengua extranjera en ambientes externos al aula de clase y brinda a sus participantes más tiempo de contacto con el idioma. Este estudio de caso buscaba entender cómo un grupo de doce estudiantes de la Universidad de la Sabana, quienes participaron en foros virtuales como parte de un requisito de una de sus clases de inglés, interactuaron de manera virtual brindando una retroalimentación a los trabajos escritos de sus compañeros. De la misma forma, buscaba analizar cómo esta interacción virtual tomaba lugar al usar foros. Los resultados sugieren que al realizar procesos de coevaluación, los participantes generan conciencia de la relevancia del proceso de edición de escritos de sus compañeros y revela la percepción que los estudiantes tienen con relación al proceso de evaluación.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )