25 
Home Page  

  • SciELO

  • Google
  • SciELO
  • Google


Zona Próxima

 ISSN 2145-9444

LOPEZ ARMENDARIZ, Francisco Javier    CORTEZ ROMAN, Nolvia Ana. La relación entre comunidades imaginadas e inversión en alumnos multilingües. []. , 25, pp.103-117. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.22.5832.

^les^aResumen Tres aprendices narran sus necesidades y deseos de apropiación lingüística y cultural al estar estudiando múltiples lenguas extranjeras. Mediante entrevistas a profundidad analizadas con una rúbrica de nivel de inversión y análisis temático, se encontró que sus deseos de apropiación cultural o de pertenencia comunitaria de la lengua extranjera obedecían a lo que deseaban ser o se imaginan para un futuro - en otras palabras, sus comunidades imaginadas - que se diferenciaban según la lengua que estaban estudiando. En este artículo se da a conocer que los aprendices multilingües, entre más se ubican en comunidades imaginadas (Anderson, 1991) elevan sus niveles de inversión en las lenguas de estudio.^len^aAbstract Three multi- language learners describe their needs and desires in light of the foreign languages they were studying. In- depth interviews were carried out and analyzed via thematic analysis and by using a rubric measuring learners’ levels of investment. Findings show a relationship between their desire of being part of an imagined community related to the language under study and their future projections of themselves as speakers of the that language. A further finding was that these projections differed according to the language under study. In addition, the results showed that the more multilingual learners appropriate that target language or imagined community (Anderson, 1991), the more they raise their levels of investment in the languages of study.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License