SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.63 issue155REVERSE ENGINEERING AND COGNITION PANGLOSSIAN MEMORIES?THE SUBJECT OF MINORITY RIGHTS NEW CATEGORIES AND A CRITIQUE OF WILL KYMLICKA'S GROUP-DIFFERENTIATED RIGHTS author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Ideas y Valores

Print version ISSN 0120-0062

Abstract

DURAN PALACIOS, PABLO. REFLEXIONES EN TORNO AL VALOR PEDAGÓGICO DEL CONSTRUCTIVISMO. Ideas y Valores [online]. 2014, vol.63, n.155, pp.171-190. ISSN 0120-0062.  https://doi.org/10.15446/ideasyvalores.v63n155.37181.

Se investiga el valor fundamental del constructivismo para el proceso educativo y se establecen conclusiones valiosas al respecto. Se analizan ideas claves de J. Dewey, L. Vigotsky y H. Maturana sobre educación, para concluir con una consideración positiva del constructivismo como proyecto pedagógico consciente y realista respecto al valor del ser humano, y de las necesidades y desafíos que las personas tienen en la actual realidad social.

Keywords : J. Dewey; H. Maturana; L. Vigotsky; constructivismo; pedagogía.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )