SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 issue55The "Yipao", the Atrium, and the (Bed) Sheet: Means, Modes, and Alternative Communication Spaces in Valle del Cauca. An Experience in Health Care.Folk Music as Cultural Production: The Case of Villa Rica (Cauca) author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Signo y Pensamiento

Print version ISSN 0120-4823

Abstract

PEREZ CHAVARRIA, MARIELA. Responsabilidad social corporativa (RSC) y comunicación: la agenda de las grandes empresas mexicanas. Signo pensam. [online]. 2009, vol.28, n.55, pp.201-217. ISSN 0120-4823.

Este artículo presenta los resultados de una investigación pionera en México acerca de cómo es la comunicación de la responsabilidad social corporativa(RSC) en el país y cómo es esa responsabilidad (prácticas más comunes, áreas más atendidas, programas, stakeholders, etc.), a partir de lo que dicen al respecto (por internet) las 25 empresas más importantes de México, según la revista mexicana Expansión

Keywords : Responsabilidad social corporativa; comunicación; internet; empresas mexicanas; Empresas - Investigaciones - México; Responsabilidad social de los negocios; Comunicación en administración.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License