SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue39Information and Communication Technologies in the Educational Institutions of the Municipality of Sincelejo -Realities and UsesUsing Inductive Teaching Strategies in an Introductory Structured Programming Course author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Tecné, Episteme y Didaxis: TED

Print version ISSN 0121-3814

Abstract

BRICENO, Octavio Augusto  and  BUENDIA ABALOS, Gabriela. Una secuencia para la introducción de la función cuadrática a través de la resignificación de aspectos variacionales. Rev. Fac. Cienc. Tecnol. [online]. 2016, n.39, pp.121-148. ISSN 0121-3814.

Esta investigación gira alrededor de secuencias en las que la práctica de modelación se introduce en forma intencional y de esta manera se favorece en los estudiantes un aprendizaje significativo de la función cuadrática y sus aspectos variacionales. El trabajo es propuesto y aplicado a estudiantes de inicios del bachillerato (12-13 años). La investigación se fortalece gracias a las contribuciones que se obtienen al usar la metodología de experimentos de diseño. El marco teórico que sustenta el trabajo es la socioepistemología.

Keywords : Modelación; función cuadrática; socioepistemología; aspectos variacionales; experimentos de diseño.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License