SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 issue1THE READING OF CONTEXT: POPULAR EDUCATION AS A LIBERTARIAN PRACTICETHE SOCIAL EMPOWERMENT OF SCIENCE, TECHNOLOGY, AND INNOVATION AND THE INTERNATIONAL COOPERATION AGENCIES author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

PADILLA BELTRAN, José Eduardo; VERA MALDONADO, Andersen  and  SILVA CARRENO, Wilmer Hernando. LA FORMACIÓN DEL COMPONENTE PEDAGÓGICO DEL DOCENTE UNIVERSITARIO DESDE UN ENFOQUE SOCIOCRÍTICO. Ágora U.S.B. [online]. 2013, vol.13, n.1, pp.165-177. ISSN 1657-8031.

El presente artículo de investigación pretende desde un enfoque sociocrítico, examinar y comprender el contexto que enmarca la Educación superior en Colombia y los problemas concretos que estructuran su acontecer.

Keywords : Pedagogía sociocrítica; formación docente; educación superior; transformación social.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )