SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 issue1Social recognition of the university instructor: oppressed subjectivity, bid for academic prestige, and revindication of the educational actNeither free nor wage earner. A collaborative research experience to promote visual anthropology author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

RINCON-BEDOYA, Lenin Stivens; MURCIA-PENA, Napoleón  and  LOPEZ-AVILA, Carmen Rosa. Perspectivas de investigación en educación y pedagogía. Ágora U.S.B. [online]. 2018, vol.18, n.1, pp.73-89. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.3212.

Los resultados muestran que, desde la perspectiva de la Educación y la pedagogía, los saberes y prácticas son las temáticas de mayor relevancia social, los objetivos propositivos los más buscados, los métodos de mayor relevancia son desde intereses prácticos y técnicos, desde enfoques comprensivos y positivistas, como fuente central de información lo documental, de igual forma, se evidencia la emergencias de enfoques complementarios, propósitos comprensivos, transformacionales y teorías de apoyo construccionistas.

Keywords : Investigación en Educación y Pedagogía; Estado del Arte; Tensiones Investigativas..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )