SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 issue1Recognition and participation of new educational agents in the school: Educational assistantsIdentity artifact analysis of Emberá Katío indigenous community (Jaidukama indigenous reservation in Ituango, Antioquia) author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

CHAPARRO-CARDOZO, Sandra Yaneth. Representaciones sociales del cine en la escuela. Ágora U.S.B. [online]. 2018, vol.18, n.1, pp.164-172. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.3448.

Entender el lugar de la imagen del cine en las sociedades contemporáneas y su relación con el desarrollo de pensamiento que se da en el contexto, en la construcción de saberes que se representan acciones que se construyen en la infancia y de esta manera llegar a comprender el pensamiento en la construcción de discursos en la vida cotidiana, son insumos claves hoy, en los procesos formativos del niño y la niña.

Keywords : Pensamiento crítico; representaciones sociales; niñez y cine..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )