SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue35Political Identity in the Narratives of April 9, 1948 in BoyacáOrality and its Metaphors in the Classroom author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Cuadernos de Lingüística Hispánica

Print version ISSN 0121-053XOn-line version ISSN 2346-1829

Abstract

CISNEROS ESTUPINAN, MIREYA  and  MAHECHA BERMUDEZ, MIGUEL ÁNGEL. Enseñanza de la(s) lengua(s) en Colombia desde una perspectiva glotopofítica. Cuad. linguist. hisp. [online]. 2020, n.35, pp.157-178. ISSN 0121-053X.  https://doi.org/10.19053/0121053x.n35.2020.10553.

En este artículo se presentan reflexiones glotopolíticas en relación con el plurilingüismo y el bilingüismo en Colombia, así como las particularidades de una aproximación tanto sociolingüística como glotopolítica. También se plantea la necesidad de implementar en nuestro país una política y una planificación lingüísticas fundamentadas en criterios glotopolíticos que permitan el desarrollo equitativo de las lenguas que forman parte de la realidad social, cultural y cotidiana en Colombia.

Keywords : Colombia; glotopolítica; políticas lingüísticas; bilingüismo; multilingüismo; sociolingüística.

        · abstract in English | French | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )