SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue70DISCOURSE MARKERS IN JOSÉ RAMÓN FERNÁNDEZ’S BLOGARCHIVE DOCUMENTATION AND HISTORY OF THE SPANISH LANGUAGE: A REFLECTION BASED ON COLOMBIA’S CASE author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Lingüística y Literatura

Print version ISSN 0120-5587

Abstract

PEREZ DURAN, Marco Antonio  and  MACIAS MEDINA, Teresa del Carmen. USOS ERRÓNEOS DE LAS PREPOSICIONES EN LA REDACCIÓN DE ALUMNOS DE TERCER AÑO DE SECUNDARIA EN UNA ESCUELA DE SAN LUIS POTOSÍ. Linguist.lit. [online]. 2016, n.70, pp.71-86. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n70a03.

En el presente artículo se estudiarán los errores en el uso de preposiciones de 90 estudiantes potosinos de tercer año de secundaria y se elaborará un cuadro normativo útil para la enseñanza de las preposiciones.

Keywords : preposiciones; redacción; análisis de errores; sintaxis; pedagogía; escuela secundaria..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )