SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue1TRASPLANTATION OF LARYNX AND TRACHEA: BOTHA PRESENT AND FUTURE OPTIONA PANORAMIC VIEW OF THE ORGANIZATIONAL STRUCTURE IN THE UNIVERSITY OF ANTIOQUIA SCHOOL OF MEDICINE. MEDELLIN-COLOMBIA author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Iatreia

Print version ISSN 0121-0793

Abstract

RODRIGUEZ GOMEZ, HILDA MAR. ¿De la educación médica al médico como educador?. Iatreia [online]. 2004, vol.17, n.1, pp.68-75. ISSN 0121-0793.

EL INGRESO DE LA PEDAGOGÍA en el ámbito universitario, en el marco de un conjunto de reflexiones sobre la enseñanza y la práctica pedagógica, sirve de referencia para avanzar en la comprensión de lo que significa la educación médica, en el contexto de estas formulaciones. No se trata de la actualización profesional, sino de la construcción de un espacio de interacción para el ejercicio de la enseñanza de la medicina en la universidad, en tanto posibilita la reconstrucción de la experiencia pedagógica como base para la comprensión de los procesos formativos.

Keywords : EDUCACIÓN MÉDICA; PEDAGOGÍA; PRÁCTICA PEDAGÓGICA.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License