SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue1Social Networks and Viral Marketing: Repercussion and Incidence in the Construction of the Media AgendaNarratizing History: An Interdisciplinar Approach Applied to Televised Storytelling author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Palabra Clave

Print version ISSN 0122-8285On-line version ISSN 2027-534X

Abstract

SONI-SOTO, Araceli. Mitos y símbolos en la campaña de Barack Obama. Palabra Clave [online]. 2011, vol.14, n.1, pp.67-82. ISSN 0122-8285.

El uso de las redes sociales en Internet desempeñó un papel fundamental en el triunfo electoral de Barack Obama en las últimas elecciones norteamericanas. El análisis de este fenómeno proporciona la pauta para visualizar su incidencia en la transformación cultural y política de la sociedad en la medida que propició una amplia participación ciudadana, coherente con los ideales democráticos. Sin embargo, el éxito de la contienda no se puede atribuir exclusivamente al uso de los medios, sino a la confluencia entre estos y la significación de los mensajes, cuyo arraigo se encuentra en los mitos de origen y en sus representaciones simbólicas.

Keywords : redes sociales; Obama; elecciones.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License