SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue5Student or Teacher: The Tensions Faced by a Spanish Language Student TeacherTeacher researchers as writers: A way to sharing findings author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Colombian Applied Linguistics Journal

Print version ISSN 0123-4641

Abstract

CARDENAS RAMOS, Rosalba  and  FAUSTINO, Carmen Cecilia. Developing Reflective and Investigative Skills in Teacher Preparation Programs: The design and implementation of the Classroom Research Component at the Foreign Language Program of Universidad del Valle. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2003, n.5, pp.22-48. ISSN 0123-4641.

En este articulo se describe el proceso y la experiencia de diseño, planificación e implementación del componente de investigación en el aula en los primeros cinco semestres de la Licenciatura en Lenguas Extranjeras de la Universidad del Valle. Queremos resaltar el papel de la investigación en el aula en la formación inicial de nuestros estudiantes y en nuestro desarrollo profesional como docentes. Además queremos mostrar la importancia de preparar a los futuros profesores no solo en el desarrollo de competencia lingüística en las lenguas extranjeras sino también de competencias que les permitan reflexionar, analizar y encontrar maneras de mejorar su práctica profesional. La descripción de esta experiencia busca compartir nuestros logros, dificultades y planes de desarrollo futuro.

        · abstract in English | French     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License