SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue6Circles of culture: Literacy as a process for social inclusionCharacterizing preservice Teacher's responses to literacy: Read alouds a way to experience the joy for reading author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Colombian Applied Linguistics Journal

Print version ISSN 0123-4641

Abstract

LOPEZ-ROBERTSON, Julia. Crossing Consciousness: A literature discussion exploring friends from the other side. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2004, n.6, pp.58-76. ISSN 0123-4641.

Este artículo se enfoca en el uso de pequeños grupos de discusión literaria como un compromiso curricular que reta a los niños y niñas a pensar críticamente y a compartir las opiniones que ellos se están formando acerca de los libros que leen. Esta investigación se llevó a cabo en un colegio bilingue con el grado segundo y describe el discurso de cuatro niños bilingües durante una discusión sobre el libro Friends From the Other Side/Amigos del otro lado (Anzaldúa, 1993). La pregunta que guía la investigación es ¿Cómo los niños linguistica y socioeconómicamente diferentes construyen significado desde discusiones en pequeños grupos literarios acerca de temas que se relacionan con sus vidas?

Keywords : Discusiones literarias; discurso; diversidad.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License