SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue2Assessment of Environmental Quality, Degree of Optimism, and the Assignment of Responsibility Regarding the State of the Environment in Latin AmericaA Study of the Relationship between Memory, Narrative and Language in Pupils with Specific Language Impairment (SLI) author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Universitas Psychologica

Print version ISSN 1657-9267

Abstract

PEREZ-RODRIGUEZ, M. Amor; RAMIREZ GARCIA, Antonia  and  GARCIA-RUIZ, Rosa. La competencia mediática en educación infantil. Análisis del nivel de desarrollo en España. Univ. Psychol. [online]. 2015, vol.14, n.2, pp.619-630. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy14-2.cmei.

Este trabajo indaga en el nivel de desarrollo de la competencia mediática de los niños y niñas de segundo ciclo de infantil. Para ello se aplica un instrumento, diseñado ad hoc, en el marco de una investigación más amplia (todos los niveles educativos del estado español), que toma como referencia una serie de dimensiones para estimar el grado de competencia mediática. Los resultados muestran que es necesario avanzar en políticas educativas de integración de las habilidades y estrategias para esa alfabetización que resulta indispensable para una educación acorde con las necesidades de la sociedad.

Keywords : competencias clave; competencia mediática; competencia digital; alfabetización mediática; dimensiones; educación infantil.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )