SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.62 issue2Perception of Teachers in the Department of Morphological Sciences Regarding the Change from Classroom-Based Teaching to Remote Modality, in the Context of the Crisis Due to the COVID-19 PandemicPractical Approach to SARS-CoV-2 in Newborns author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Universitas Medica

Print version ISSN 0041-9095On-line version ISSN 2011-0839

Abstract

BERTOLOTTO CEPEDA, Ana María et al. Experiencia del Departamento de Pediatría en el uso de herramientas remotas para la continuidad académica en la Pontificia Universidad Javeriana durante la pandemia por SARS-CoV-2 en el 2020. Univ. Med. [online]. 2021, vol.62, n.2, e31771.  Epub Apr 15, 2021. ISSN 0041-9095.  https://doi.org/10.11144/javeriana.umed62-2.psar.

La educación médica se ha visto confrontada frente a los rápidos cambios debidos a la pandemia por SARS-CoV-2. Los profesores del Departamento de Pediatría de la Facultad de Medicina de la Pontificia Universidad Javeriana se han enfrentado a la necesidad de hacer modificaciones y afrontar los retos de las tecnologías para dar continuidad académica a los programas de pre y posgrado en el área de la pediatría, así como ajustar las prácticas para garantizar la formación médica. En este artículo exponemos las experiencias y reflexiones del departamento.

Keywords : Educación; herramientas remotas; pandemia; SARS CoV2; continuidad académica.

        · abstract in English     · text in English | Spanish     · English ( pdf ) | Spanish ( pdf )