SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue75Validation of a Classroom Management Questionnaire for pre and Inservice Teachers of English author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Revista Colombiana de Educación

Print version ISSN 0120-3916

Abstract

MEGALE, Antonieta Heyden. El retrato lingüístico de una profesora entre-lenguas Linguistic Portrait of a Bilingual Teacher. Rev. colomb. educ. [online]. 2018, n.75, pp.287-309. ISSN 0120-3916.

Este estudio tuvo como objetivo entender las posturas de una profesora de un colegio bilingüe frente a su repertorio lingüístico. Para esto, la participante de la investigación fue invitada a elaborar su retrato lingüístico y, después de ello, narrarlo con el fin de explicitar la localización de las lenguas en su cuerpo. El examen de las narrativas producidas por Carla reveló que se posicionó en relación a su repertorio lingüístico a partir de una visión monoglósica de lengua, en la cual sus lenguas funcionarían independientemente una de la otra.

Keywords : bilingüe; repertorio lingüístico; retrato lingüístico; narrativa.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )