SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue42THE CHALLENGES OF STAGING THE "NATIONAL SOUL": CHILE IN THE IBERO-AMERICAN EXPOSITION OF 1929 IN SEVILLETVE AS A POLITICAL WEAPON: THE SOCIAL DEBATE ABOUT SPANISH PUBLIC TELEVISION IN 1992 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Historia Crítica

Print version ISSN 0121-1617

Abstract

QUINTEROS, Guillermo O  and  GUTERRES LUDWIG, Fabio André. AVISOS PUBLICITARIOS Y REVOLUCIÓN DE MAYO EN LA PRENSA GRÁFICA: EL DÍA, 1943-1958. hist.crit. [online]. 2010, n.42, pp.112-137. ISSN 0121-1617.

En este trabajo se analizan los avisos publicitarios relacionados con la celebración de la Revolución del 25 Mayo de 1810. Partimos de considerarlos como discursos que pretenden vender y también influir en el lector, utilizando al diario como vehículo estratégico. Dichos avisos son los publicados en el diario El Día de la ciudad de La Plata (Argentina) durante el período comprendido entre 1943 y 1958. Dentro de ese período, la evidencia reunida muestra la variedad de los discursos publicitarios que, utilizando los valores surgidos en la Revolución, sugieren un interés político particular según la cambiante coyuntura histórica.

Keywords : Avisos publicitarios; representaciones; Revolución de Mayo; El Día; Argentina.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License