SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 issue31The formation of a consuer complaint pattern: an exploratory investigation carried out on restaurant usersA comparative study between ideal and perceived brand personality as applied to airline companies: le cas des compagnies aériennes author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Innovar

Print version ISSN 0121-5051

Abstract

GARCIA ACEBRON, Constantino; VAZQUEZ CASIELLES, Rodolfo  and  IGLESIAS ARGUELLES, Víctor. El valor percibido: una aplicación empírica en clientes industriales de electricidad y gas natural en mercados energéticos liberalizados. Innovar [online]. 2008, vol.18, n.31, pp.45-60. ISSN 0121-5051.

El presente artículo tiene por objeto profundizar en la conceptuación del valor percibido. Adoptando una estructura multidimensional, hemos tratado de contrastar cuál de los dos modelos (reflexivo o formativo) se adecúa mejor al valor percibido. También hemos analizado si los conceptos obtenidos a partir de las escalas reflexiva y formativa son equivalentes y, por tanto, si existen diferencias significativas entre ellos. El análisis empírico se ha realizado en el segmento de clientes industriales de electricidad y de gas natural en el mercado energético liberalizado español.

Keywords : Valor percibido; modelo reflexivo; modelo formativo; clientes industriales; mercado energético liberalizado.

        · abstract in English | French | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License