SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue15INTERFACES BETWEEN PUBLICAND PRIVATE IN HIGHER EDUCATION: PROSPECTIVE VIEWS ABOUT PUBLIC COMMUNITY EDUCATION NON-STATE OF LUTHERAN IDENTITY IN BRAZILLOCAL GOVERNMENTS AND EDUCATION IN CHILE IN THE NINETEENTH CENTURY: A HISTORICAL APPROACH author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Revista Historia de la Educación Latinoamericana

Print version ISSN 0122-7238

Abstract

CAMMAROTA, Adrián. MINISTERIO DE EDUCACIÓN DURANTE EL PERONISMO: IDEOLOGÍA,CENTRALIZACIÓN, BUROCRATIZACIÓN Y RACIONALIZACIÓN ADMINISTRATIVA (1949-1955). Rev.hist.educ.latinoam. [online]. 2010, n.15, pp.63-92. ISSN 0122-7238.

El artículo analiza la génesis del Ministerio de Educación en el año 1949 durante los designios del primer gobierno peronista. Son estos años en los cuales se evidencia la necesidad de centralizar el sistema de enseñanza y se implementan políticas de racionalización administrativa. Estas medidas se encuentran entrecruzadas con la imposición de la ideología oficial en un contexto de democratización de los derechos sociales.

Keywords : Estado; Educación; Ideología; Centralización; Burocracia; Pedagogía.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )