SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 issue2Instruction in Research and Teachers' EpistemologyAssessment of University Learning author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Educación y Educadores

Print version ISSN 0123-1294On-line version ISSN 2027-5358

Abstract

ROA-ACOSTA, Robinson; CHAVARRO-AMAYA, Cielo Yesmith  and  GARCIA-SANDOVAL, Yenny. Formación de profesores de Biología a través de la Biotecnología. educ.educ. [online]. 2008, vol.11, n.2, pp.69-88. ISSN 0123-1294.

En este artículo se destaca la importancia de introducir la Biotecnología en la formación inicial y permanente de los profesores de biología, como disciplina que aproxima la naturaleza de la ciencia y las necesidades sociales. Es resultado de una sistemática revisión bibliográfica, interpretación y análisis de elementos conceptuales sobre el conocimiento biotecnológico y la formación del profesor de Biología, bajo la óptica del paradigma de la complejidad.

Keywords : formación de docentes; enseñanza de las ciencias; aprendizaje; enseñanza de la biología; biotecnología.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License