SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 issue3Peace Begins in the Classroom: Evaluation of a Program to Reduce Violence in ColombiaEvaluation of a Training Plan for Non-education Professionals: Teaching Reading and Writing author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Educación y Educadores

Print version ISSN 0123-1294On-line version ISSN 2027-5358

Abstract

GALLEGO-BADILLO, Rómulo; PEREZ-MIRANDA, Royman  and  GALLEGO-TORRES, Adriana Patricia. La institucionalización de la actividad científica en Colombia. Estudio de un caso fallido: Study of a Failed Case. educ.educ. [online]. 2010, vol.13, n.3, pp.361-375. ISSN 0123-1294.

En este artículo se examinan de manera crítica los intentos que hizo el país de socializar las ciencias de la naturaleza con la creación de la Escuela Normal Superior de Colombia (ENSC) durante el gobierno liberal de Alfonso López Pumarejo, conocido como el de la "Revolución en marcha". Se sostiene que este proceso fue abortado con la desaparición de esta escuela, considerada por muchos historiadores como un hito para la modernización del país.

Keywords : Historia de la educación colombiana; historia de la ciencia; epistemología de las ciencias; didáctica de las ciencias; Colombia.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License