SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue9EFL Chinese Students and High Stakes Expository Writing: A Theme AnalysisBroadening Minds: Exploring Intercultural Understanding in Adult EFL Learners author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Colombian Applied Linguistics Journal

Print version ISSN 0123-4641

Abstract

POSADA ORTIZ, Julia Zoraida  and  PATINO GARZON, Luceli. A Study of the English Teaching Practice at a Language Institute. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2007, n.9, pp.126-143. ISSN 0123-4641.

Este estudio pretende describir las prácticas pedagógicas que tienen lugar en el Instituto de Lenguas de dicha universidad, basándose en la observación de las clases, cuestionarios y entrevistas. Para lograr este objetivo, las investigadoras adoptaron un enfoque cualitativo con una perspectiva etnográfica que denota una reflexión constante por parte de los profesores que participaron como objeto de estudio. Los resultados demuestran que la mayoría de los profesores allí emplean el método de las tres Ps (Presentación, Práctica y Producción) y que los estudiantes usan estrategias directas e indirectas para ayudar en su aprendizaje.

Keywords : Práctica pedagógica; conocimiento pedagógico; acción pedagógica; reflexión.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License