SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue9Implications of Multimodal Learning Models for foreign language teaching and learningApplications of Vygotskyan Concept of Mediation in SLA author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Colombian Applied Linguistics Journal

Print version ISSN 0123-4641

Abstract

CASTRO, Damaris. Inquiring into Culture in our Foreign-Language Classrooms. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2007, n.9, pp.200-212. ISSN 0123-4641.

El artículo presenta algunas reflexiones teóricas y de aplicación pedagógica sobre el concepto de cultura y su trascendental importancia en las clases de lengua extranjera como base para examinar la idea de currículo como indagación, una herramienta facilitadora para incorporar cultura en cursos del Bachillerato en Enseñanza del Inglés de la Universidad Nacional de Costa Rica (UNA). El artículo también analiza posibles soluciones a problemas comunes que los profesores enfrentan al tratar de incorporar cultura en sus clases.

Keywords : Cultura; currículo como indagación; aulas de lengua extranjera; contexto cultural; investigación; malentendido cultural.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License