SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue6Teachers in a Public School Engage in a Study Group to Reach General Agreements about a Common Approach to Teaching EnglishResponding to Observation: How Student Teachers´ Use of their Counselor´s Notes Support their Preparation author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

CORTES, Myriam Luna  and  SANCHEZ LUJAN, Diana K. Perfiles de autonomía en el campo de las lenguas extranjeras. profile [online]. 2005, n.6, pp.133-140. ISSN 1657-0790.

El presente artículo considera el perfil que caracteriza al aprendiz autónomo a la luz del concepto de autonomía en el aula de lenguas extranjeras y describe los perfiles identificados en un grupo de futuros profesores observados en la Universidad de Pamplona. Para la recolección de datos se emplearon observaciones, cuestionarios y entrevistas. El estudio que aquí se reporta nace de la investigación “La Autonomía en el Proceso de Aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera: Un estudio de perfiles y prácticas de estudiantes y profesores”, realizado por el Grupo Interinstitucional de Evaluación e Investigación (GIEI), integrado por seis docentes de diversas universidades de Colombia. Este texto reporta el estudio realizado en una de las universidades participantes.

Keywords : Autonomía; Aprendizaje Autónomo; Perfil; Comportamiento; Aprendiz Autónomo.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License