SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue7Modals in Brazilian Advanced EFL Learners’ Compositions: A Corpus-Based Investigation1On Materials Use Training in EFL Teacher Education: Some Reflections author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

VIEIRA ABRAHAO, Maria Helena. La construcción del conocimiento teórico y práctico en la formación inicial del profesorado. profile [online]. 2006, n.7, pp.87-100. ISSN 1657-0790.

Este trabajo presenta resultados de una investigación interpretativa que ha analizado cómo los profesores de lenguas construyen su conocimiento sobre la enseñanza y el aprendizaje de lenguas durante la formación pre-servicio. En el estudio, arraigado en los esquemas generales de reflexión y socialización de los profesores, participaron profesores de lenguas de una universidad pública en Brasil.

Keywords : Formación inicial; creencias; enseñanza y aprendizaje de lenguas.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License