SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 issue1Adolescents' Awareness of Environmental Care: Experiences when Writing Short Descriptive Texts in EnglishHow Do EFL Student Teachers Face the Challenge of Using L2 in Public School Classrooms? author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

RAINEY, Isobel. La investigación acción de base y el bien mayor. profile [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.31-54. ISSN 1657-0790.

En este estudio se examinan los temas de investigación acción y los temas preferidos por dos grupos de profesores de base: uno de investigadores activos y otro de investigadores potenciales. El análisis sugiere que, durante la última década, la investigación acción en el aula de inglés para hablantes de otras lenguas se ha entendido principalmente en términos del desarrollo profesional con respecto a las metodologías de los profesores y las conductas estudiantiles de aprendizaje. Se considera que un incipiente interés por un enfoque más amplio y por asuntos conducentes al beneficio general de la profesión, solamente puede florecer con la colaboración de todos los actores más importantes.

Keywords : colaboración; desarrollo profesional integral; investigación acción de base; temas de investigación.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License