SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 issue2Aligning English Language Testing With CurriculumImproving 10th Graders' English Communicative Competence Through the Implementation of the Task-Based Learning Approach author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

ALVIRA, Roberto. El impacto de la retroalimentación oral y escrita sobre los escritos de estudiantes de inglés como lengua extranjera con el uso de videos en pantalla. profile [online]. 2016, vol.18, n.2, pp.79-92. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v18n2.53397.

Este artículo, basado en un estudio de investigación-acción realizado en una universidad colombiana privada de tamaño medio, propone estrategias de retroalimentación con el uso de screencasting, una herramienta Web 2.0. Los resultados muestran que la retroalimentación directa, oral y escrita, acompañada de códigos, es aceptada por los estudiantes y ayuda a desarrollar habilidades de escritura, y que el screencasting es una estrategia promisoria, motivante, que ayuda a mejorar su nivel de escritura.

Keywords : habilidades de escritura; retroalimentación; videos en pantalla.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License