SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue1Language Learning Shifts and Attitudes Towards Language Learning in an Online Tandem Program for Beginner WritersA Learning Experience of the Gender Perspective in English Teaching Contexts author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

ROBAYO ACUNA, Lina María  and  CARDENAS, Melba Libia. Educación inclusiva y políticas para la enseñanza del inglés en Colombia: perspectivas de algunos autores de la revista PROFILE. profile [online]. 2017, vol.19, n.1, pp.121-136. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n1.61075.

Este artículo presenta un estudio que exploró las políticas de inclusión en la enseñanza del inglés como lengua extranjera en Colombia desde el punto de vista de algunos autores colombianos que han publicado en la revista PROFILE. El uso del método de investigación documental y el análisis crítico del discurso mostró que algunas políticas -principalmente el Programa Nacional de Bilingüismo y los Estándares básicos de competencias en inglés como lengua extranjera- contienen elementos estrechamente relacionados con la lógica de actitudes discriminatorias y segregativas en la enseñanza del inglés. Esperamos que los resultados de nuestro análisis generen mayor interés en los académicos por estudiar las políticas lingüísticas y trabajar aún más para erradicar las desigualdades en la educación.

Keywords : bilingüismo; enseñanza de lenguas extranjeras; educación inclusiva; inclusión; políticas lingüísticas.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License