SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue24The violence in high schools from three perspectives of analysis. Towards a literature reviewTowards an effective solution of conflicts in University classrooms: examples through the cooperative debate author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Zona Próxima

On-line version ISSN 2145-9444

Abstract

CARRILLO CAMARGO, Rigoberto. Políticas etnoeducativas y enseñanza del español. Zona prox. [online]. 2016, n.24, pp.85-102. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.24.8723.

Resumen En el presente artículo se realiza una reflexión sobre las nociones de multiculturalidad e interculturalidad y su aplicación en las políticas internacionales y nacionales en lo referente a derechos de autodeterminación, educación y lingüísticos como aspectos fundamentales en la conservación de la cultura indígena. También, con base en una investigación realizada en un Centro de educación indígena, se discute la pertinencia de los procesos institucionales, los planes de área, los materiales educativos y el desarrollo de las clases de español a la luz de las normativas vigentes.

Keywords : Autodeterminación; educación indígena; español como segunda lengua; multiculturalidad; interculturalidad; políticas indígenas.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License