SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 issue18DIDACTICS OF READING AND WRITING AT UNIVERSITY LEVEL: TWO REVIEWS OF JONATHAN POTTER'S WORKLIVING THINGS AND LIFE AS GOVERNMENT PRACTICES IN THE SCHOOL author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Praxis & Saber

Print version ISSN 2216-0159

Abstract

SOSA GUTIERREZ, Pedro Alexander  and  CHAPARRO CARDOZO, Élver. ARQUEOLOGÍA Y GENEALOGÍA, OPERADORES CONCEPTUALES PARA INVESTIGAR EN EDUCACIÓN. Prax. Saber [online]. 2017, vol.8, n.18, pp.157-177. ISSN 2216-0159.  https://doi.org/10.19053/22160159.v8.n18.2017.7246.

El planteamiento del artículo gira entorno a los usos y formas de apropiación de algunas categorías y conceptos de la arqueología y la genealogía foucaultianas, como operadores conceptuales que permitan nuevos abordajes del campo educativo. Para tal fin, se revisan dichas categorías para la investigación en educación. Es así que se describen las posibilidades y limitaciones de estas categorías, a manera de caja de herramientas para enfrentar la tarea de investigar en educación y pedagogía.

Keywords : arqueología; genealogía; investigación educativa; historia; pedagogía.

        · abstract in English | French | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )