SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número24Predicción del tipo de cambio peso-dólar utilizando Redes Neuronales Artificiales (rna)Burbujas en los precios de los activos financieros índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pensamiento & Gestión

versión impresa ISSN 1657-6276versión On-line ISSN 2145-941X

Resumen

VIERA, Aixa; PEREZ, Ariene  y  PAREDES, María. La Pedagogía Crítica y las competencias de emprededurismo en estudiantes universitarios. Pensam. gest. [online]. 2008, n.24, pp.43-62. ISSN 1657-6276.

This article presents the results of an research realized in the National Experimental University of Guayana (UNEG) located in Bolivar state (Venezuela), destined to follow the process of generation of enterpreneurship competences in university students. The contributions realized from the empiric through the execution of assisted intervention process during four semesters, are compared with the theory from the critical pedagogy elaborated in Spain inside the Movements of Pedagogic Renovation (MRPs) and of the offer of Freire´s liberating and dialogic education. This with the purpose of sitting the bases of a strategy to put in relation the implementation of university learning processes generated from the approach of the action - research, the curricular innovation and the professional educational development.

Palabras clave : generation of enterpreneurship competences; critical pedagogy; Movements of Pedagogic Renovation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons