SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número64Modelos de estilos de aprendizaje: una actualización para su revisión y análisisLos enfoques de aprendizaje. Revisión conceptual y de investigación: Theoretical and Research Review índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

RINCON CAMACHO, Lida Johanna. Cognitive Styles. Rev. colomb. educ. [online]. 2013, n.64, pp.107-130. ISSN 0120-3916.

Written composition, from the individual perspective, is composed of a large number of cognitive factors. From this point of view, some studies have proposed processing models for writing (Hayes and Flower, 1986; Bereiter and Scardamalia, 1987), others have described individual differences implicit in this task, usually oriented to explain the behavior of experts versus novices. However, this review aims to focus on research that have addressed the issue of individual differences in writing from the construct of cognitive style in order to highlight the progress in this line and the possibilities for future studies.

Palabras clave : Writing composition; processing models; individual differences; learning styles; cognitive styles.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )