SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número67Diez pilares para un programa de desarrollo profesional docente centrado en el aprendizaje de los estudiantesDesarrollo de competencias metacognitivas e investigativas en docentes en formación mediante la incorporación de tecnologías digitales: aportes a la excelencia docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

GARCIA VERA, Nylza Offir. Homo Pedagogicus Training: Between Reading and Writing. Rev. colomb. educ. [online]. 2014, n.67, pp.125-145. ISSN 0120-3916.

This article, based upon some findings of the inter-university research entitled What's the Purpose of Reading and Writing at University Level in Colombia?, places the reflection on initial teacher training in reading and writing. It looks back on the humanistic and pedagogical training, increasingly absent from bachelor's courses in education. It also proposes that reading and writing are foundational and constitutive practices of teaching and, therefore, the connection with written culture is crucial in the training of Homo pedagogicus, in his or her role as a teacher-reader.

Palabras clave : Initial teacher training; reading; writing; Homo pedagogicus.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )