SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número69Pensamiento educativo afrocolombiano. De los intelectuales a las experiencias del movimiento social y pedagógicoVoz y experiencia: narrativas de maestros sobre la diferencia cultural índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

DIAZ SANCHEZ, Edisson. Pedagogical Reflections on Teacher Training in Afro-Colombian School Studies. Rev. colomb. educ. [online]. 2015, n.69, pp.183-202. ISSN 0120-3916.

This article presents some pedagogical reflections on teacher training to approach Afro-Colombian school studies in our country. The main data collection tools have been the databases from specialized education platforms, the official websites of training programs -complementary (higher normal schools); university (BA in ethno-education); permanent and continuous (permanent programs of teacher training, diploma courses and chairs)- associated with universities offering these academic programs, as well as other links related to processes of formal education and education for work and human development in Colombia in connection with Afro-Colombian ethnoeducation and the Afro-Colombian Studies Chair.

Palabras clave : Afro-Colombian school studies; Afro-Colombian ethno-education; Afro-Colombian Studies Chair; pedagogical reflection; teacher training in Afro-Colombian school studies in Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons