SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número69Reflexiones pedagógicas sobre la formación de docentes en los estudios escolares afro-colombianosInterculturalidad crítica y educación: un encuentro y una apuesta índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

SANDOVAL GUZMAN, Betty; DELGADILLO CELY, Ingrid Sisy  y  PEREZ SALAZAR, Luz Magnolia. Voice and Experience: Teachers Narratives on Cultural Difference. Rev. colomb. educ. [online]. 2015, n.69, pp.205-222. ISSN 0120-3916.

This paper shows the results of the research project Cultural Difference in Schools: Teacher Narratives. It was conducted by the Equity and Diversity in Education Research Group, conformed by teachers from the universities Francisco José de Caldas and Pedagógica Nacional. The ideas in this paper focus around the stories of teachers on their childhood memories associated with difference. The way those experiences have permeated their relationship with the otherness and processes of resignification in their lives as teachers has allowed them to advance in the construction of their pedagogical bettings, practices, and knowledge about cultural difference.

Palabras clave : Narrative; experience; difference; culture; education; story.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons