SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número80Leer en la secundaria y leer en el primer año de psicología: perspectivas de los docentes con más y con menos experienciaConfiguración de aspiraciones educativas: un análisis comparado de las subjetividades y narrativas de los jóvenes chilenos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

ORTEGA-HOYOS, Antonio José; GOMEZ-GOMEZ, Nathaly  y  OSORIO-VALLEJO, David. Education on Culture, Technology, and Innovation: Labs Educational Program and its Impacts. Rev. colomb. educ. [online]. 2020, n.80, pp.75-100.  Epub 18-Sep-2021. ISSN 0120-3916.  https://doi.org/10.17227/rce.num80-8279.

This paper presents the main impacts shown on participants in a cultural, technological, and innovational education program developed within the project Laboratorios Vivos de Innovación y Cultura [Living Labs Tor Innovation and Culture], in Clemencia and María la Baja, towns located in Bolívar, Colombia. A descriptive-analytica qualitative methodology was used. This implied the use of interviews, project fo-low-up indicators, and internal documents that condense the experience of being within the project. The education program impacts are analyzed through human capacities focused on the training program objectives, which sought to strengthen cognitive, psychomotor, and affective dimensions on the participants. It was found that the project contributed to building social skills and capacities, use and appropriation of ICTS (Information and Communication Technologies), and consolidation of individual and collective identities.

Palabras clave : community development; cognition; citizenship; skills; constructivism; learning; technology education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )