SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número84Cultura escolar en zonas de conflicto armado, del ámbito individual al trabajo colaborativoLa escuela: construcción de paz, potencial de memoria y socialización política con primera infancia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

VERA, Fernando  y  GARCIA-MARTINEZ, Salvador. Faculty Teachers’ Beliefs and Practices regarding Digital Technology -Based Generic Skills Development. Rev. colomb. educ. [online]. 2022, n.84, e206.  Epub 26-Oct-2022. ISSN 0120-3916.  https://doi.org/10.17227/rce.num84-11582.

This article seeks to explore teacher beliefs and practices regarding integration of digital technology into the curriculum, under a flipped classroom-based innovation project, at a Chilean private university. It is a virtual ethnography-based qualitative research that allows analyzing the narrative of 45 teachers registered in forums in a virtual environment. Results show that most teachers use PowerPoint presentations and e-mail as technological resources in their practice (84,44% and 77,77%, respectively). As far teaching style is concerned, lecture continues to prevail. As a conclusion, teachers' beliefs are directly related to integrating digital technology into the curriculum.

Palabras clave : beliefs; learning; skills development; technology; community of practice.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )