SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1Rol del profesor en el proceso de enseñanza aprendizaje de la investigación en estudiantes de Enfermería de la Universidad de Antioquia, Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307versión On-line ISSN 2216-0280

Resumen

OSPINA MUNOZ, Doris Elena. The therapist-patient relationship in the contemporary world. Invest. educ. enferm [online]. 2008, vol.26, n.1, pp.116-122. ISSN 0120-5307.

Objective: to meditate on the epistemology’s challenges of the therapist-patient relationship in the contemporary world. This article arises the bibliographical revision in order to participate in the public merits convocation, in Nursing School, University of Antioquia, 2004. Conclusions: Today’s therapist is heading to negotiate with multiple powers, derived of the cultural knowledge, the application of the technology, the access to the information and market relationships that mediate in the benefit of the health services to complete their caregiver or caretaker function. For that reason, more than a healer-caretaker today’s therapist is advisor or mediator between patient and the systems health. This mediation ia enclose by ethical conflicts that demand to be approached in extensive during the health professional teaching process.

Palabras clave : therapist-patient relationship; formation of personal health.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons