SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número2Conocimientos y autoeficacia asociados a la prevención del VIH y SIDA en mujeres chilenasAspectos que facilitan o dificultan la formación del enfermero en atención primaria de salud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307versión On-line ISSN 2216-0280

Resumen

GOMIDE MOCHEL, Elba; BATISTA GURGE, Wildoberto; GOMIDE MOCHEL, Anna  y  COSTA FARIAS, Áurea Mariana. Analysis of the training in thanatology of nursing students from the Federal University of Maranhao, Brazil. Invest. educ. enferm [online]. 2011, vol.29, n.2, pp.230-237. ISSN 0120-5307.

Objective. To evaluate the training nursing students are receiving in topics related to the application of humanized assistance principles, and guarantee the dignity of dying people. Methodology. Qualitative research with document (Pedagogical project of the class and subject’s curriculums) and exploratory (Nursing students’ participant observation and analysis of their journals with experiences towards death) analysis. Information was collected from 2008 to 2009. Results. Thanatological training is focused on theoretical contents and is not adequately systematized, what could lead to superstitious practices from the students. Conclusion. bThanatology training given to nursing students is not enough and needs to be improved in its theoretical and practical components.

Palabras clave : nursing; death; human resources formation; thanatology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons