SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número2Calendario reproduDebate interdisciplinario en el proceso de aprendizaje en la bioética: experiencias de los alumnos de las carreras del área de la saludAsociación entre los factores de riesgo para la hipertensión y Diagnóstico de Enfermería sobrepeso en adolescentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Educación en Enfermería

versión impresa ISSN 0120-5307

Resumen

FERNANDES PEREIRA, Francisco Gilberto; AFIO CAETANO, Joselany; MARQUES FROTA, Natasha  y  GOMES DA SILVA, Maguida. Use of digital applications in the medicament calculation education for nursing. Invest. educ. enferm [online]. 2016, vol.34, n.2, pp.297-304. ISSN 0120-5307.  https://doi.org/10.17533/udea.iee.v34n2a09.

Objective.To evaluate the influence of the use of digital applications in medicament calculation education for nursing students. Methods. An experimental study was developed with a sample of 100 nursing students, who were divided randomly into two groups (use of the Calculation Medicines - CalcMed application - available free on the Internet, n=50) and control (conventional method of the calculator use and pre-math skills, n=50). Both groups were assessed before and after the application of the teaching strategy through a test with ten specific questions of medicament calculations. Results. The study group showed a mean score of 8.14 versus an average of 5.02 in the control group. The average time of test execution was faster in the study group compared to the control group (15.7 versus 38.9 minutes). Conclusion. The strategy of using this application positively influences learning and enables greater security in the implementation of medicament calculations.

Palabras clave : educational technology; nursing informatics; teaching materials; education, nursing.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés | Portugués     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons