SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número24EFICIENCIA DE LA INVERSIÓN EN EL RÉGIMEN SUBSIDIADO EN SALUD EN BOLÍVAR - COLOMBIAPREVALENCIA DE DIABETES MELLITUS Y DISLIPIDEMIAS EN INDÍGENAS DEL RESGUARDO CAÑAMOMO-LOMAPRIETA, COLOMBIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigaciones Andina

versión impresa ISSN 0124-8146

Resumen

BARRIOS CASTANEDA, Patricia; RUIZ, Luis Alberto  y  GONZALEZ GUERRERO, Karolina. THE LOGBOOK AS A MONITORING AND EVALUATION INSTRUMENT - FORMATION OF RESIDENTS IN THE OPHTHALMOLOGY PROGRAM. Investig. andina [online]. 2012, vol.14, n.24, pp.402-412. ISSN 0124-8146.

Introduction: a qualitative study on the use and application of logbooks is presented, as a process of evaluation in the curricular areas of the ophthalmologi-cal specialization program at the Nueva Granada Military University and Central Military Hospital. Methods: tools such as surveys and evaluation forms for the collection of assessments and verification processes for further analysis were applied. Results: the tests show resistance to change and a level of comfort with traditional methods of evaluation. Conclusion: the logbook was perceived as an adequate tool for monitoring and evaluating the learning process.

Palabras clave : Educational Measurement; Concept Formation; Education; Ophthalmology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons