SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número71El proyecto educativo intercultural de Manuel Quintín Lame, el desarrollo social y las configuraciones sociales en Colombia a inicios del siglo XXCuestiones teóricas y conceptuales para la investigación de la psicogénesis y sociogénesis de los procesos escolarizadores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Humanística

versión impresa ISSN 0120-4807

Resumen

NOVOA PATINO, José. Egocentrism in Norbert Elias' theory of development. univ.humanist. [online]. 2011, n.71, pp.71-84. ISSN 0120-4807.

This essay conceptualises the importance of children in Norbert Elias' theory of development. This analytical axis has been barely developed in most of sociologic interpretations on Elias' work. Studies like that of Vera Weiler have brought into focus the influence of development psychology in Elias' work, particularly in Jean Piaget's research. With this turn on Elias thought studies, the Geman sociologist's contributions are placed beyond considering him as a state theoretician integrating sociogenesis and psychogenesis in the behavior aspect coming back to Freud. By incorporating Jean Piaget's development psychology, the concept of psychogenesis gets broader so as to encompass both social development and social sciences understanding.

Palabras clave : Piaget's theory; psychogenesis; sociogenesis.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons