SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2El fenómeno de la migración en aves: una mirada desde la OrinoquiaLa Movilidad en el Desarrollo Socioeconómico, de la Población ribereña del Rio Meta índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


ORINOQUIA

versión On-line ISSN 0121-3709

Resumen

LADINO-MARTINEZ, Lilia M  y  FONSECA-ALBARRACIN, Yolanda I. Proposed curriculum for natural science education at the basic level with a physical approach. Orinoquia [online]. 2010, vol.14, n.2, pp.203-210. ISSN 0121-3709.

This document shows the general framework within which developed the research project "Design and implementation of a curriculum for the teaching of natural sciences at the basic level with a physical approach." In this project it is assumed the organization of the curriculum, the curriculum of science and its continuing restructuring as an ongoing investigative work by the group of teachers of different levels of education, in a way such that recognize the problems around teaching and learning science in the particular context of each institution, formulate and implement solution strategies and establish plans for monitoring and evaluating these processes in benefit of the formation of scientific competences.

Palabras clave : Teaching; natural sciences; curriculum; research school; science competition.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons